Natalie
    Hej,

    Jag vill bli inköpare, vad finns det för utbildningar inom det i Västra Götaland?
    Jag har inte de bästa betygen. Är det värt att betala för en utbildning som olika YH/KY utbildningar har? Vad är det bäst att välja mellan?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej!

    Exempel på vad som kan finnas inom YH, yrkeshögskola är - Inköpare inom mode och textil>> (i Borås) med start aug 2017. Så vitt jag förstår så tar de inte ut någon avgift, däremot kan man få Studiemedel när man läser.

    Ett annat exempel - YH Offentlig upphandlare>> med start sept2017 i Göteborg.

    Och den här YH är i Stockhom men på distans>>

    Det finns YH som tar ut studerandeavgift men de är inte så många. De flesta YH är fortfarande gratis. Nya YH kommer att publiceras på www.yhguiden.se i börja av februari 2017, när de i slutet av januari beviljas av Myndighet av yrkeshögskola.

    Hälsningar

    Mikael SYV

    KY finns inte längre, numera kallas de YH - yrkeshögskoleutbildningar och hela utbudet finns på www.yhguiden.se

    och de YH som finns i Västra Götaland kan du se här>>

    De YH som är på distans - se här>>

    Du kan också fråga på Komvux i din kommun (där du är folkbokförd) om de har någon utbildning på gymnasial nivå. Dock är det ovanligt att komvux har utbildning till Inköpare, men kan ej uteslutas, därför är det värt att fråga på komvux.