Mattias

    Hej! Är nyfiken på hur man bäst går tillväga och vilka möjligheter det finns för att jobba som läkare i USA efter att man har tagit examen på läkarprogrammet här i Sverige?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    svar på din fråga kan bl.a bero på Vilken Delstat i USA du vill jobba i som läkare; reglerna kan vara olika i olika delstater; sedan kan det också bero på om det som allmän läkare eller som specialist och i så fall specialist inom vilket med.område du vill jobba som.
    Reglerna kan också förändras. Och det som gäller idag kanske inte alls gäller om fem-sex år... gissar på att du ännu inte är klar med läkarstudierna i Sverige.
    När det börjar närma sig (kanske ett par år innan du är klar med läkarprogrammet) får du börja undersöka detta, det är det bästa rådet jag kan ge dig + att du lär dig så mycket engelska som möjligt.
    Hälsningar
    Mikael