AA

    Jag vill plugga till laserterapeut men vet inte vad som behövs för att plugga till det hur ansöker man och till vilken komvux och kan man börja på komvux om man ikte är 20 än.?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det vi vet om yrket Laserterapeut berättar vi i presentationen på framtid.se/yrke/laserterapeut Och vad gäller utbilda sig till Laserterapeut, så känner via till följande: Utbildning till laserterapeut kan finnas som kurser/utbildningar hos privata utbildningsanordnare, men kan även finnas som en del  i en yrkeshögskoleutbildning. En rekommendation är att först utbilda sig till hudterapeut och sedan vidareutbilda sig inom laserteknik / tatueringsbortagning.
    OBS! Företag som säljer laserutrustning erbjuder utbildningar för varje enskilt område. Om man köper en tatueringsborttagningsmaskin, får man ta del av just den utbildningen, men det gör inte så att man blir en laserterapeut, utan man får endast kunskap om just den maskinen.
    Eftersom det rekommenderas att man först utbildar sig till hudterapeut så råder jag dig att överväga söka utbildning till hudterapeut. Se exempel på en relevant utbildning:
    utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/hud-och-spaterapeut

    Studie- och yrkesvägledare