Marina

    Hej jag har kollat på yrkes utbildningsr och de som var mest intressanta var Bank-försäkringsrådgivare Löneekonom Ekonomi assistent Den som fånga upp mitt intresse mest var bank och försäkringsrådgivare, då blir man privat rådgivare också men såg att utbildningen bara finns i Göteborg? Kan man plugga till Löneekonom och sedan bli privat rådgivare eller måste man gå andra utbildningen ? :/

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marina!
    Utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/bank-och-forsakringsradgivare finns, mycket riktigt, i Göteborg och är på 2 år, fyra terminer. Men fler yrkeshögskoleutbildningar kan bli beviljade att starta - på andra platser i landet. MYH brukar tillkännage beslut om nya yh i januari varje år, men även mindre "utsläpp" av nya yh sker under året - så det gäller att hålla utskick på www.yhguiden.se

    Du kan också göra så här: sök utbildningen i Göteborg och om du skulle komma in, fundera på att t.ex veckopendla: hitta övernattningsmöjlighet måndag-freda i Gbg och åka hem på helgerna och lov.