Alle
    Hej, jag är 16 år och håller på läsa klart första året på samhällsvetenskapsprogrammet. Inför nästa år har jag valt inriktningen Beteendevetenskap då jag vill jobba med människor i framtiden, förhoppningsvis som Socionom eller liknande. Min fråga lyder: vilken slags eftergymnasial utbildning krävs för att bli Socionom, och har jag valt rätt genom att läsa samhällsvetenskap med inriktning Beteende? Tack på förhand!
    • : Hej! Socionomprogrammet är en utbildning på 210 hp som tar tre och ett halvt år att läsa. För behörighet krävs Matte 2a/2b/2c, Samhällskunskap 1b förutom grundläggande behörighet, och dessa får du ju via det program du läser. Det är ju "anpassat" för att kunna studera beteendevetenskapliga ämnen, vilket passar bra för din del :)! Om du väntar får du också svar från SYV. MVH,
    • Anna : Tack Brendan! Du har alldeles rätt!
    • : Tack Anna och Brendan!
    • Milla : Vi på Fråga SYV är alltid glada om de som ställer frågor får svar som de blir nöjda med! Lycka till med dina studier!
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Alle!
    Brendan har alldeles rätt! Du fick redan ett jättebra och helt korrekt svar från Brendan!

    Önskar dig lycka till med dina studier!
    ANNA