Gabriel
    Hej, Just nu så går jag samhällsvetenskap första året och har gått i 2 veckor, men vill byta till handel på en annan skola. Det jag undrar är hur man byter och hur lång tid det tar att byta?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Gabriel,
    har du tagit reda på om det finns lediga platser på Handel/admin.programmet på den skolan dit du vill byta?
    Om det finns lediga platser /i alla fall en plats/, så kommer den nya skolans personal hjälpa dig att byta. Det kan man göra mycket snabbt - i fall det finns plats & en elev är behörig. Eftersom du kom in på Samhällsprogrammet, är du behörig till alla Yrkesförberedande program också, inkl. Handel/administration.
    Rätt person att fråga ang. lediga platser är rektor på programmet /på större skolor finns det flera rektorer och det är inte gymnasiechef utan rektor, ansvarig för HA programmet, som du bör fråga, du kan skicka mail nu på en gång och får förhoppningsvis svar imorgon bitti/.
    Eftersom du inte är myndig, måste du även prata med dina vårdnadshavare, så att de vet dina planer.

    Bästa hälsningar & återkom om du har andra frågor!
    Mikael SYV