Jack
    hej,

    I min skolan läser vi inte kemi 2 och biologi 2, och har inte läst heller mate 4. Men jag vill läsa till biomedicin, så vad kan jag gör med kurserna som jag saknar?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jack,
    jag råder dig att göra flera saker samtidigt:
    - sök till komvux i den kommunen där du är folkbokförd;
    - sök till flera olika folkhögskolor>>; till folkhögskolorna söker du, oavsett vilken kommun du är folkbokförd;
    - sök till naturvetenskapliga basår på högskolenivå - OBS! sista dag att söka till hösten 2018 är den 16 april, dvs nu på måndag... ansökan till högskoleutbildningar gör man på www.antagning.se

    Om du blir antagen till fler än en studieplats, kan du välja sedan.