Elsa
    Hejsan jag undrar om du kan tipsa om några bra sajter där man kan söka stipendium angående utbytesår?

    2 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej, Elsa
    jag måste veta lite mer ang.dina planer på att studera utomlands under gymnasietiden.

    1. vilket land vill du studera i?
    2. är du intresserad av idrottsstipendier?
    3. kan du tänka dig betala en avgift /exempel på avgiftsstorlek: 250 kr./ för att få hjälp med att hitta stipendier som just du kan söka?

    Här http://www.csn.se/utomlands/utlandsk-medborgare-studiehjalp-utanfor-ees-schweiz kan du läsa om reglerna kring Studiehjälpen från CSN vid utlandsstudier på gymnasienivå.

    Ang. söka stipendier för utbytesår: det ställs ofta mycket specifika krav på sökande och det kan därför bli en tidskrävande uppgift att hitta de stipendier som just du kan söka. Det finns sajter som lovar att hjälpa till med det, men alla de sajter, som jag känner till, tar betalt för sina tjänster och jag kan inte gå i godo för dem heller.

    Om du svarar på mina frågor /ovan i detta mail/, skall jag försöka hjälpa dig vidare.

    Bästa hälsningar
    Ludmila, SYV