jag vet

    Hej, Jag har sökt till ett program på antagning.se för mer än en vecka sedan, men ser inte mina betyg på Mina sidor. Min skola och mitt gymnasieprogram finns registrerade på betygsdatabasen, så betygen borde finnas där automatiskt. Behöver jag göra något eller kommer det lösas automatiskt? Programmet (Språkvetarprogrammet i Uppsala) inleds med en A-kurs i lingvistik (30hp), och jag undrar om det är en idé att söka kursen som fristående kurs ifall jag inte kommer in på programmet, eller om alla platser tas av folk som kommer in på programmet? Hur fungerar det? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    Du ställer två frågor:
    - om du måste göra ngt eller om betygen kommer "dyka upp" på din inloggning på www.antagning.se.
    Svar: - sista kompletteringsdag, den 21 juni 2022, är det ditt ansvar att kontrollera att betygen har "dykt upp" och om de inte gjorde det, ladda upp dem själv.

    Din andra fråga om att söka till en fristående kurs. Svar: om en kurs är sökbar som fristående, då kommer sökande tas in som sökt den kursen. Om kursen ges endast inom programmet, då finns inte kursen att söka som en fristående kurs. Sök till programmet i första hand och till den fristående kursen - i andra hand.
    Lycka till med din ansökan!

    Liselotte