Sara
    Hej!

    Jag undrar om hur antagningsprocessen (för universitet) fungerar i andra länder? (exempelvis i England) Är det precis som i Sverige? Baseras antagningspoängen bara på snittbetyg?

    Tack i förhand
    Mvh

    ps. Jag är intresserad att gå på läkarlinjen
    • : Jag kan tänka mig att antagning till statliga & till privata universitet inte behöver funka på samma sätt.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Sara!

    Tyvärr har vi ingen expert på studier utomlands. :(

    Därför kan vi endast hjälpa med mycket AIImän information om att söka studier utomlands. Jag kan skicka några hänvisningar till de hemsidor som vi bedömer som pålitliga. Hör av dig i så fall, om du önskar det!

    Ang. studier just i England, så kan det bli förändringar i utbildnigssystemet i samband med att Stor Brittanien planerar gå ur EU. Det kan också eventuellt bli svårare att få läkarlegitimation för att kunna arbeta i Sverige med utbildning från ett land utanför EU.

    Ha det bäst!

    Daniel SYV