Minna
    Jag undrar om man måste klara av en sorts grejer för att de ska ens godkänna en eller läggs prestation på antagningsprovet samman med meritpoängen från grundskolan på Just Malmö Latin på musik "Spets".

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Minna!

    På Malmö Latin "Spets" måste man uppnå en viss nivå, dvs bli "godkänd" på audition/uppspelningen för att sedan konkurrera om plats med sina betyg (Betygspoäng). Blir man inte godkänd på uppspelningen, får man tyvärr inte delta i konkurrensen om utbildningsplats på just "spets" men man kan kanske komma in på "vanlig" musikutbildningen, Estetiska programmet, inriktning Musik.

    Mer om det kan du läsa på skolans egen hemsida, snabblänk här>>>

    Bästa hälsningar & lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA