Hej Sara!
    Det är CSN som beslutar i frågan om Studiemedel och det som gäller för ansökan om Studiemedel för utlandsstudier, kan du läsa här http://www.csn.se/utomlands

    Om du fick "ett vagt svar" från CSN, tycker jag du bör kräva ett tydligare svar från dem.

    Angående stipendier, så kan vi tyvärr inte hjälpa till på något sätt. Ett råd till dig är att du även på den skolan, dit du vill söka frågar om möjlighet att söka stipendier. Skolan vill ju ha dig som sökande och de borde vara intresserade att hjälpa till med informationen. Kontaktuppgifter till skolan finns här http://tattoo-school.com/?page_id=14

    Du kan också prova kontakta Svensk Ambassad i USA & den Amerikanska ambassaden i Sverige - med frågan om stipendier. På ambassaden brukar de ha någon sort "utbildningsansvarig" som är insatt i utbildningsfrågorna. Den personen brukar kunna ge tips på var och hur man kan söka stipendier för olika utbildningar.

    Jag förstår att du vill ha mer konkret hjälp och hänvisning - var och hur du kan söka stipendier, men det kan vi tyvärr inte ge.

    Du får hemskt gärna berätta för oss, om du själv hittar bra info om stipendier.
    Bästa hälsningar & lycka till!
    ANNA