Anton
    Jag gick ut 2011 och fick slutbetyg och hade inte engelska B men läser denna på komvux nu för jag behöver ha den till särskilda behörigheten till polishögskolan. Får jag 0,5 i merit för denna?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden
    Hej Anton,
    kurser som är behörighetsgivande ger inte några meritpoäng.
    Meritpoäng får man bara om man har godkända betyg i HÖGRE kurser än de som behövs för behörighet till utbildningen, så svar på din fråga är tyvärr "nej".
    Vänligen
    Peter SYV