Sigrid
    Hej!
    Jag går på hotell och turismprogrammet och ska snart ut på serveringspraktik under 5 veckor, eftersom vi läser servering 1 på detta programmet, vilket motsvarar 100 poäng. Jag undrar hur många timmar i veckan jag ska behöva göra min servering? För 100 poäng motsvarar väl ungefär 100 timmar, och om jag ska jobba heltid i 5 veckor blir det ju betydligt mer än 100 timmar?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sigrid,
    100 gymnasiala poäng motsvarar 100 UNDERVISNINGSTIMMAR + 100 timmar självstudier, grupparbete mm.
    En 100p. gymnasial kurs läser man på komvux på heltid på fem veckor.
    Man läser 20 gymnasiala poäng på en vecka, om man läser på heltid.

    Vänligen
    ANNA