Jennie
    Hej! Jag har lite frågor som jag hoppas få svar på. Jag bor i Kristianstad och vill inte gå på gymnasium här. Jag vill gå längre iväg som typ Helsingborg, Göteborg eller någonstans där. Det jobbiga med detta är att det är långt iväg och det finns ingen chans att pendla dit varje dag. Så jag tänkte höra om det finns en bra sida som man kan kolla på skolor med internat/elevboende, gärna så man får lite fakta om det också. '
    Sen har jag en fråga till, när man då är 16 år gammal och ska börja gymnasiet, finns det så man kan ha lägenhet då? alltså bara under gymnasietiden.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det blir nog internatboende som kan vara aktuellt för dig när du är så ung, eventuell egen lägenhet kan vara svårt att få och framförallt finansiera själv.

    Här på Gymnasieguiden kan du kanske lättare leta internat http://www.gymnasieguiden.se/#!/sok?&fritext=internatskolor.

    /Lena, Syv