Hej Sanaa,

    undrar du om ansökan till gymnasiet eller om ansökan till högskoleutbildningar?

    Det är lättast att ge svar om du beskriver lite mer kring situationen - gäller det dig själv och du vill söka till högskola/universitet?

    Vad man menar med "meritvärde" vid ansökan till gymnasiet och till högskola är olika.

    Om din fråga gäller ansökan till gymnasiet, finns bra info och förklaring på www.gymnasieguiden.se/informeras/raekna-ut-ditt-meritvaerde

    Om din fråga gäller ansökan till högskola, läs på www.gymnasieguiden.se/informeras/merit

    Bästa hälsningar

    ANNA