hej Emelie!
    Till Logopedprogrammet krävs det följande behörighet:
    Grundläggande behörighet + Matematik B, Naturkunskap B, Samhällskunskap A. Eller: Matematik 2a / 2b / 2c, Naturkunskap 2, Samhällskunskap 1b / 1a1+1a2

    Matematik B motsvarar Matematik 2 (a eller b eller c - spelar ingen roll)
    Naturkunskap B motsvarar Naturkunskap 2.

    Ang. Matematik: om man har svårt för matte, är det fördelaktigt att läsa Matte 2a eller göra prövning i den kursen, 2a. Spår b i matte är medelsvårt och c är avancerat.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA