Anton
    Hej! Jag läser matte 2b och jag undrar om man skulle misslyckas på ett matteprov får man F för hela kursen? Hur många gånger får man göra omprov?

    Mvh/ Anton

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, läraren sätter betyg för hela kursen och slutprovet används ofta som en möjlighet att höja betyget. Det finns inte strikt reglerat vad det gäller antal omprov eller hur många poäng man får ligga under på slutprovet och ändå få godkänt. Olika skolor har lite olika policy i de frågorna och det är lärarens uppgift att berätta för studerande vad som gäller. I fall du är missnöjd med betygssättningen, råder jag dig prata med läraren först och i fall du inte får tillfredsställande svar, vänd dig till rektor. Med vänliga hälsningar Mikael syv
    Jo, glömde att ge dig tips på www.mattecentrum.se och www.matteboken.se som vi tycker är bra gratissidor för den som läser matte. Kika gärna in på dem. Med vänlig hälsning, Mikael syv