Urtė
    Om jag skulle pröva mig efter min gymnasietid i någon av mina gamla kurser för att höja betygen (har inga - eller F alltså), och gör det sämre, än det betyg jag fick som kursbetyg. Sänks då mitt kursbetyg? Alltså ersätts då den nya prövningsbetygen, mot min gamla kursbetyg? Eller är det den bästa betyg som räknas?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    om man har flera betyg i samma kurs, då gäller det högre betyget. :)