Anton
    Hej! Jag håller på att göra prövningar i det gamla system innan 30 juni. Jag känner att jag inte hinner riktigt och vill göra matte kursen (prövning) i det nys systemet. Vad är det för skillnad på kritterna på matte A och matte 1 b? Hur mycket svårare är det få ett A mot MVG?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anton!

    Se om du kan göra Prövning i matte 1a (i stället för 1b). 1a är en lite lättare kurs och sannolikheten är högre att man får högre betyg.

    det borde inte bara svårare att få A i matte 1a än att få MVG i Matte A.

    Hälsningar & lycka till!

    ANNA