dunder

    Hej, Kan hända att jag inte uppnår godkända resultat från förra terminen vilket leder till att jag inte får csn tills jag kompletterar dessa in i vårterminen. Undrar om jag får godkänd på detta innebär att jag får csn för månaderna jag missade eller sätts det igång den månaden jag uppnådde?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, som jag tolkar reglerna så är det "från månaden då du uppnår..." alltså inte retroaktivt. Du missar i så fall de månaderna som du läste utan studiemedel men du "sparar" de veckorna av studiemedels-potten för att kunna ta ut de i framtiden - så förstår jag detta, men fråga gärna CSN.