Marwin
    Hej, jag läser både spanska 3 och och kinesiska 1 nu i ettan på gymnasiet (jag går naturprogrammet). I tvåan planerar jag att fortsätta läsa kinesiska 2. Som jag förstått det blir då ett av mina individuella val kinesiska 2 eftersom att jag egentligen inte behöver läsa språk i tvåan. Jag undrar dock om även kinesiska 1 räknas som ett individuellt val eftersom att jag läser två språk nu i ettan. Har jag i så fall inga individuella val i trean?
    Ifall det är så, hur och när ansöker man om utökat program?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I många program får man läsa Miderna språk inom Programfördjupning därför behöver jag veta vilket program du läser på.

    ...om att få läsa utökat ansöker man hos rektorn, vanligtvis via SYV på sin gymnasieskola.

    I programplanen för NA kan du se vilka kurser får läsas inom Programfördjupning - se din individuella studieplan för vilka kurser du läser inom vilka kategorier. Prata annars med SYV på din skola.