Sofia
    Jag har snart 60 hp i ryska och skulle vilja kombinera det med 90 hp statsvetenskap (+30 hp något annat= 180hp) för att på så sätt sätta ihop en egen kandidatexamen. Måste alla dessa kurser läsas vid samma universitet? Om inte, var skriver jag att min kandidatexamen är ifrån- det universitet jag skrev min C-uppsats i statsvetenskap vid?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, var du läser dina kurser bör inte ha någon betydelse -dock är jag mer expert på gymnasiet här på Gymnasieguiden än högskolan så kanske det vore allra bäst att du kontaktar Syv på institutionen där du vill läsa. /Lena, Syv