maggie
    Hej ! Jag har länge letat på internet men hittar inte svaret.
    Jag vill gå sammhäll med inriktning media och jag undrar om man direkt går *sammhäll och media* eller väljer man inriktningen andra året ? Hur fungerar det ?

    Skulle bli väldigt glad för svar :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ofta väljer man direkt till Sam/media men till vissa skolor väljer man bara till själva Samprogrammet och väljer inriktning sen eftersom man läser samma kurser första året på alla Saminriktningar. Så det kan bero lite på men inriktningskurserna börjar alltid andra året. /Lena, Syv