Moa

    Hur funkar det när man ska lägga till meritpoäng egentligen? När man räknar ut sitt snittbetyg ska man även räkna med dom kurer som gör att man kan lägga till meritpoäng ( tex engelska 7, moderna språk osv.) och sedan plussa på meritpoängen eller blir det fel? och för vilka kurser är det meritpoängen gäller?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Moa,
    läs gärna information på gymnasieGuiden.se/merit - du som läser mot examensbevis kommer ha betygen i meritpoängs-givande kurser inräknade in i ditt jämförelsetal.
    Jämförelsetal = snittbetyget
    Meritvärde = Jämförelsetal + Meritpoängen