Sanna

    Hej! Jag har sökt i följande ordning: 1. Kandidatprogram i medie- och kommunikationsvetenskap och journalistik UU 180 hp 2. Medie- och kommunikationsvetenskap A UU 30 hp KURS 3. Medie- och kommunikationsvetarprogrammet GU 180 hp. Min fråga är att om jag inte skulle komma in på nr 1, men kommer in på kursen nr 2, stryks jag från nr 3 då för att man inte får tacka ja till mer än 45 hp per termin?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, Sanna, så förstår även jag reglerna som Antagning.se har. Om kursen som är på 30 hp skulle gå på 50% studiefart, 15 hp per termin då skulle sökande kunde antas (underförutsättning att hen är Behörig Och även har tillräckligt meritvärde) både till kursen (15 hp per termin) och till heltidsprogrammet (30hp per termin), men om kursen går på heltid, alltså 30 hp per termin då är det heltidsutbildning (även om den pågår under endast en termin) och då kan man inte bli antagen till ännu en heltidsutbildning till. För att det är precis som du skriver max 45 hp per termin som man kan bli antagen till av Antagning.se

    vänligen
    Julia