Elev

    Hej! Jag har gått ut ur gymnasiet med 2500 poäng, men vill lägga till programmering 1 som är 100 poängs kurs eftersom det är en behörighet för att komma in i systemutvecklarprogrammet i en yrkeshögskola. Hur skulle detta funka? Kommer betyget i den kursen ersättas med ett annat betyg från en annan kurs?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag tolkar information I din fråga på det sättet att du har Examensbevis från gymnasiet. Om så är fallet, då kommer ingenting i dokumentet Examensbevis ändras. Om du läser en ny kurs, t.ex Programmering 1, eller gör prövning i en ny kurs, kommer du få det betyget på ett separat dokument (utdrag från betygskatalog). Du skickar sedan både examensbevis + det nya betyget, när du söker till en eftergymnasial utbildning, t.ex en yrkeshögskoleutbildning.

    Studie- och yrkesvägledare