Emma
    Hej,
    Jag har ett par frågor gällande reservantagningen. När jag är reserv till någon utbildning betyder det att jag garanterat kommer in i skolan om alla personer innan mig tackar nej eller på annat sätt inte längre står kvar i kön? Behöver den som står som reserv ha högre poäng än intagningsgränsen då, eller tas man in oavsett? I mitt fall står jag i kö till tre utbildningar och i två av dem är jag nummer 6 respektive 7. Om personerna innan mig inte är med i reservlistan på något sätt, kommer jag in i skolan trots att mina poäng är lägre än intagningsgränsen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, så är det ju - nu spelar poängen inte någon roll utan det som spelar roll är din reservplacering. Men tackar inte 6 respektive 7 personer nej till sina platser där du har din reservplacering så har du ingen garanterad plats. /Lena, Syv