Vadde

    Jag kan inte hitta några program på deltid som verkar intressant men vill ändå plugga deltid(50%), kan jag då enbart läsa fristående kurser (t.ex. 2x7.5 poäng per termin) och ändå få studiebidrag/studielån?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om man läser på halvtid och för övrigt uppfyller kraven för studiemedel, har man rätt att få Halva studiemedel: hälften av bidraget och får också, om man vill, även låna upp till hälften av det som heltidsstuderande får låna. För mer information om studiemedel var god vänd dig till de som jobbar på www.csn.se

    Studie- och yrkesvägledare