Hannah

    Sedan 1 år tillbaka har jag studerat till undersköterska på distans, jag är antagen till alla kurser tills slutet av utbildningen. Är som sagt helt på distans. Nu kommer jag flytta till en annan kommun, kan jag bara fortsätta som jag gjort tills nu eller måste jag söka om eller något annat? Min folkbokföringsadress kommer alltså att ändras från Tierps kommun till Borlänge kommun.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hannah!
    Enligt vad jag vet, så har du rätt att läsa de kurser där du är Antagen, även om du under studiernas gång flyttar till en annan kommun. Du kan för säkerhets skull höra med skolverkets - ring 08-52733200. "Krokset" kan vara att din kommun kanske antar till en kurs i taget, till just den kursen som du ska börja läsa näst, även om alla kurser som ligger "framför dig" senare finns i din studieplan. Du måste i komvux-datasystem stå med status ANTAGEN på varje kurs som återstår att läsa. Hur komvux i din kommun sköter sin data-system, kan vi på FRåGA SYV inte veta. Det kan vara olika i olika kommuner.