Eira
    Jag har gått på Lerums Gymnasium från augusti tills nu i oktober, trivs inte i klassen och vill byta skola, hur gör jag? Är det försent? Om det går att byta, måste jag byta till samma linje eller kan jag välja ny? Vilket är lättast?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tråkigt att du inte trivs! Men ibland blir det så. Du får helt enkelt kontakta skolan du vill byta till och hoppas att de har plats. Om det är samma program kan det ju vara lättare eftersom ni förhoppningsvis läser samma kurser men det är mottagande skola som bestämmer. /Lena, Syv