Milla SYV på FrågaSYV

    Man bokar tid med syv på komvux, ta med sig sina tidigare betyg och gör upp en studieplan mot examensbevis ...

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Aha, men, skall man ta med bara dem betyg man vill skall ingå i ens gymnasieexamen? Jag tänkte också om man har läst kurser i andra kommuner som man vill vill ingå i ens gymnasieexamen, skall man få dem utskrivna på ett samlat betygsdokument, eller kan dem se det själva?
    • Milla : Ibland kan man se betygen i databaser men rekommendera inte chansa utan ta dem med dig till samtal med syv på komvux. Ni får tillsammans komma fram till vilka betyg som ska ingå i ditt examensbevis ...