Michaela
    Jag vill söka till sjuksköterskaprogrammet men har inte läst naturkunskap b, vad gör jag då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du är under tjugo men har ett komplett slutbetyg från gymnasietdu kan du söka till kursen Naturkunskap 2 på Komvux alternativt göra en prövning i Naturkunskap B. Man kan dessvärre inte läsa gamla gymnasiekurser längre - prövning går dock bra fortfarande. Kontakta ditt lokala Komvux och se över vilka möjlighter som finns. /Lena, Syv Redigera

    Radera