Victor

    Hej, jag hade till hösten (2022) tänkt att läsa kurspaketet Företagsekonomi 1 för att testa på och se om jag gillar ämnet och upplägget. Kurspaketet är på ett halvår på 30 hp med fyra kurser: Organisation och ledarskap 7,5 hp, Marknadsföring 7,5 hp, Externredovisning 7,5 hp och Ekonomistyrning 7,5 hp. Om jag trivs hade jag tänkt att till nästa höst (2023) söka Ekonomie kandidatprogrammet, som läses under tre år med 180 hp. Dock är det så att under den första och andra terminen läser man de fyra ovannämnda ämnena också här, dock 6 hp vardera. Så min fråga är om jag isåfall skulle behöva läsa om dessa eftersom jag få läst kurserna innan, till och med lite större storlek (7,5 jämfört med 6 hp) och kan ta mina tidigare resultat eller om det inte spelar någon roll och att jag ändå måste läsa "om dem". Victor Alme

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Victor!
    i det fallet du beskriver får du antingen läsa hela programmet med alla ingående kurser, eller så ansöker du om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och i så fall får svar från de utbildningsansvariga om vad som kan tillgodoräknas och vilka kurser eller delar av programmet som du kan hoppa över. OBS! att högskolekurser har samma namn betyder inte alltid att de också har exakt samma innehåll.