Magnus
    Jag går i nian just nu och jag vill bli tandläkare i framtiden. mina poäng är 185 och jag vet inte om jag kan komma in i en bra gymnasium med mina poäng. jag är ganska bra på de ämnen som krävs mest av men jag har inte lätt för att plugga :( kan du ge mig förslag?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Eftersom poängen växlar från år till år är det svårt att förutse vilket gymnasium du kan komma in på. Jag rekommenderar att du pratar med din Syv på skolan så du får hjälp att välja skola utifrån dina förutsättningar och poäng.

    Om du ska bli Tandläkare och således välja Naturvetenskapliga programmet så är det ju bra att du har lätt för ämnena. Då behöver du bara träna upp ditt pluggande, bra studieteknik med en bra studieplanering brukar funka. Leta på nätet, prata med dina lärare om hur du kan hitta ditt sätt att plugga på ett bra sätt.