Julia
    Jag och min kompis är väldigt sugna på att flytta utomlands och fortsätta våra två sista gymnasieår där. Möjligtvis i Barcelona eller någonstans i Italien. Vi behöver hjälp med att hitta en internationell utbildning som motsvarar den utbildning vi går nu. Båda går sam-linjen. Är detta möjligt då vi är sjutton år? Vi vill antingen bo i en lägenhet eller bo på skolan om det är möjligt.

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Det finns den här skolan i Spanien t.ex.

    http://www.skolan.es/ - gå in under fliken Gäststudent

    Jag föreslår även att ni kontaktar någon av de organisationer som sysslar med utlandsstudier. Gå in på Gymnasieguiden under fliken Utomlands så finns där flera aktörer som ni kan kontakta.