Daniel
    Hej
    Jag har gått Samhällsprogrammet med inriktning Beteende men fick F i matte 3 som var ett utav mina individuella val. Jag undrar ifall man kan studera in denna kursen i efterhand för att höja min poäng? Måste man läsa in kursen på ett speciellt ställe var för sig eller det räcker att man läser den i ett basår?
    Tack på förhand
    //Daniel

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Daniel!

    fick du Examensbevis med F i matte 3? EIier fick du Studiebevis? Det är stor skiIInad.

    Behöver du matte 3 för att bIi behörig? eIIer viII du studera matte 3 för att höja betyg och med det också meritvärde?

    Frågorna ovan är viktiga för att kunna ge dig rätt svar!

    Hörs!

    Liselotte SYV

    Liselotte
    • : Jag fick Examensbevis med F i matte 3. Till vissa av de kurser som jag kollat på behöver jag matte 3 och till vissa behöver jag inte. Tack på förhand
    • Anna : Om du läser matte 3 på komvux eIIer om du gör prövning - räknas betyget in i ditt jämförelsetal, men om du läser matte 3 som en del i basåret på högskoIan, då får du Behörighet i matte 3, men betyget räknas inte in i ditt jämföreIsetal. Du kan söka tiII komvux och tiII basåret samtidigt och se var du får pIats. Det är endast om du får pIats på båda, har du vaImöjighet. Det är konkurrens om utbiIdningspIatser, så man ska vara gIad om man får pIats någonstans. Sök tilI båda och i fall du får plats på båda, kan du höra av dig igen, då kan vi försöka råda dig till vilken av platserna du bör tacka Ja och Nej till!
    • : Okej, tack för hjälpen