Marcus

    Min dotter går in gymnasium i Malmö och blir klar i maj med sin examen. Hon vill söka till medicinutbildning på Irland och allt är ok med det. Men hon vill också söka till medicinutbildning i Danmark och för det skulle hon behöva göra Fysik 1a. Hur kunde hon göra den på sommaren? Finns det någon möjlighet ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus!
    Fysik 1a är en gymnasial kurs á 150 poäng, som på heltid kan läsas på 7.5 veckor eller på halvtid på 15 veckor. Hör med komvux i den kommunen där din dotter är folkbokförd om det finns sommarkurser att söka och i så fall vilka kurser kommer erbjudas på sommaren av komvux i den kommunen, där din dotter är folkbokförd. Det är olika i olika kommuner, om sommarkurserna erbjuds och vilka kurser som erbjuds på sommaren.