Mohamed
    Jag säker en plats där jag kan Prao men har inte hittat något ännu, Jag är intresserad av IT och kan även PRAO inom varuhus. Jag ska Prao i vecka 21 i en vecka?

    Hjälp!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Mohamed!

    Ni måste ha en praktikansvarig på din skola, som hjälper till i fall du inte själv kan hitta en praktikplats.
    Om du inte vet vem den praktikansvarige är - fråga din klasslärare/mentor eller rektor på din skola.

    Vi på Fråga SYV har ingen möjlighet att hitta en praktikplats åt dig, tyvärr.

    Vi kan bara ge dig råd angående hur du kan gå tillväga: gå till de arbetsplatserna där du vill vara på praktik, visa upp dig, lämna din CV (kort beskrivning om vem du är och hur de kan kontakta dig) och hoppas på det bästa! Ringa, maila kan du också göra - till de arbetsplatserna där du kan tänka dig att vara på praktik. Du kan också skriva på Facebook om att du söker en praktikplats.

    Var i landet bor du? Jag kan inte lova något, men jag kan försöka hjälpa dig mer, men du måste i så fall uppge i vilken stad du söker praktik.

    Önskar dig allt väl och stort lycka till! Jag lovar att hålla tummarna hårt för dig!
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare