Hanna
    Hur hittar man boende till gymnasiet i Stockholm? Finns det studentboende/elevhem i stockholm? Vart kan man få hjälp? Vart ska man vända sig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Hanna, om du söker en Riksrekryterande gymnasieutbildning, då finns det hjälp att få - det kan finnas elevboende i anslutning till skolan eller så hjälper skolan att skaffa boende. Se presentation av skolorna i Stockholm, som erbjuder Riksrekrytering här: http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=&program=&variant=2&school_type=&county=Stockholms+län&municipality_id=18&office_id=&order=school.

    Om du söker en annan typ av utbildning /som inte är Riksrekryterande/ - då är det ett stort problem i fall du inte har släkt eller vänner i Stockholm som kan hjälpa till med bostaden.
    Bostadssituationen i Stockholm är mycket svår och jag vet inte vad jag kan ge dig för råd i den frågan.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare