sol
    Hej!
    Jag fick min gymnasieexamen 2014 och tänker höja mitt meritvärde för att komma in i tandläkarprogrammet. Hur kan jag göra det?
    Kan jag läsa nya kurser i komvux för att höja mitt meritvärde trots att jag har en gymnasieexamen som omfattar 2500 poäng och började gymnasiet 2011.
    tack så mycket

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tyvärr kan du inte läsa nya kurser och lägga till din redan tagna examen. Du kan kontakta ditt Komvux eller fd gymnasium för att eventuellt pröva i kurser du läst på en högre betygsnivå. Du får oftast inte läsa om kurser - det är prövning som gäller -brukar kosta ca 500 kr per kurs.

    Glöm inte att även försöka göra Högskoleprovet som också kan vara en väg in på högskolan. /Lena, Syv