Askin
    Jag söker in till handelshögskolan på både betyg och särskilda meriter. Ska jag göra något mer än att skicka in mina särskilda meriter-ansökan till dem och söka högskolan på antagning.se?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!

    Vi på Fråga SYV rekommenderar att du noga läser på Handelshögskolans hemsida och i fall du inte är helt säker ang. ansökningsförfarandet, ber vi dig kontakta Handelshögskolans personal direkt. Vi vill inte riskera att någonting kan eventuellt bli fel med din ansökan och vill därför inte svara på en så specifik och viktig fråga.

    När man söker på "särskilda meriter" är det ngt. speciellt (ett undantag) och varje högskola ställer upp sina egna regler. Vi måste därför hänvisa till högskolan direkt med den frågan.

    Jag förstår att det är troligtvis inte det svaret som du har förväntat dig och att du därför inte kommer att vara nöjd med svaret. Jag tycker dock att det är viktigare att du får helt korrekt (till 100%) information som vi på Fråga SYV inte kan garantera att du får i detta fallet: då vi inte kan alla särskilda ansökningsreglerna på alla högskolor & universitet utantill och måste då förlita oss på info som finns på skolornas egna hemsidor eller skicka fråga till skolan. Du får svar snabbare om du själv skickar frågan. Det är en onödig omväg om detta skall gå via oss.

    Jag hoppas att du kan ha överseende med att du inte fick det svaret som du förväntade dig.
    Jag önskar dig stort lycka till & kommer att hålla tummarna för dig! :)
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare