Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det är inte förbjudet att läsa på universitetet och samtidigt - på komvux. Sök till komvux och se om du kommer in.
    Du nämner Meritpoängen i din fråga. Du skriver också att du "har 21.0" det måste vara ditt meritvärde som är 21.0 men hur många meritpoäng har du? Om du har färre än 2.5, då kan du få fler, upp till max 2.5 meritpoäng. Jag rekommenderar att du även gör högskoleprovet för att prövas även i HP-urvalet.

    Studie- och yrkesvägledare