Kimia
    Hej!,vad bör man göra för att få så hög meritpoäng som möjligt på VO?.
    Eftersom jag vill så gärna komma in på läkarlinjen!.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej,
    du blir inte behörig att söka till Läkarprogrammet efter Vård/omsorgsprogrammet på gymnasiet.
    För att få Grundläggande behörighet bör du lägga till Svenska 3 och Engelska 6 inom Individuellt val.

    Särskild behörighet, som du också behöver för att kunna söka till Läkarprogrammet, får du inte på VO.

    En väg att gå kan vara att läsa på KomVux efter gymnasiet.

    Hälsningar
    Mikael SYV