Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Timmy!
    Civilekonom blir man i Sverige genom studier på civilekonomprogrammet som leder till civilekonomexamen, som är en 4-årig utbildning på heltid. Lärosätenas gemensam sida heter www.studera.nu men anmälan gör du på www.antagning.se

    Listan på var civilekonomprogrammet i Sverige ges: studera.nu/jamfor-utbildning/?q=civilekonom

    och jag kan tyvärr inte se att det skulle gå att läsa civilekonomprogrammet på distans.
    Utbildningsutbud förändras. Vilka utbildningar och var som kommer starta på de svenska lärosätena från hösten 2021 kommer bli känt i mitten på mars 2021.

    En möjlig väg att gå är att söka till ekonomi-kandidatprogram och se sedan om det om 3 år kommer finnas ngt lämpligt magister- eller masterprogram att söka till.
    Ekonomi-kandidatprogram finns även på distans: t.ex his.se/handelsekonomi

    Ekonomiutbildningar kan ha lite olika namn, t.ex Kandidatprogram i Ekonomi & IT - eller - Kandidatprogram i Matematik & Ekonomi - eller - Logistik & Ekonomi.

    Kika gärna på
    listan på civilekonomprogrammen på de svenska lärosätena  - och kontakta studievägledare på de programmen för att få reda på hur du kanske kan få en "liknande utbildning" utan att gå just på det programmet;
    Info om yrket:
    Framtid.se/yrke/civilekonom

    Studie- och yrkesvägledare