Daniel

    Hej, Jag sökte nyss en kandidatkurs där jag blev, efter urval 1, reservplats 2 samtidigt som 7 personer blev antagna (totalt 3 reserver). Jag blev kvar som reserv men efter urval 2 har plötsligt 5 personer kommit in samtidigt som jag är kvar på plats 2. Hur kan 5 personer bli antagna i urval 2 om det bara var 3 reservplats efter urval 1? Varifrån kommer dessa 5 personerna från?

    Med andra ord: inkluderas de som tackade Ja i urval 1 ÄVEN i urval 2? Isåfall har alltså 2 personer tackat Nej? I och med att antalet Antagna sjönk från 7 till 5 personer?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Daniel,
    jag tycker du bör kontakta Antagning.se med din fråga. Tel.nr 0771-550720 och telefontid är kl.9-16 på vardagar.
    FRåGA SYV jobbar inte med antagning till utbildningar. Det är de som jobbar med antagningen som kan förklara hur antagningen går till och varför du i Statistiken ser det du ser. Att ngt fel har inträffat kan inte heller uteslutas helt. Så, det är väldigt bra om du tar kontakt med de som jobbar med den frågan.
    Du kan sedan höra av dig till oss och berätta vilket svar du fick.
    Lycka till!
    FRåGA SYV håller tummarna för dig!
    Vänligen
    Julia SYV