Jon
    Hej, jag jag slutade nyligen mitt 3år på samhällsprogrammet, och tänkte fråga, det är så att jag har 300p i ig, och 1 av dessa ign är i engelska B, men är det så att jag måste fixa just engelska B för att kunna gå högskola eller kan jag ta något annat ämne istället? Eller måste jag ha g i engelska B ?
    Tack på förhand
    //

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Engelska B är inte ett krav för att söka högskola - däremot kan den ligga som en särskild behörighetskurs på vissa utbildningar så den kan vara bra att ha. Annars kan du välja annan kurs utifrån de IG du har - det viktigaste är ju att du nu behörighetskompletterar upp så du får högst 250 kurspoäng IG eller färre. /Lena, Syv