Daaf
    Hej, jag har precis gått ur gymnasiet och har IG i matte B. För att få behörighet till högskolan så behöver jag minst ett G i den kursen. Finns det andra sätt som jag kan läsa den kursen på för att läsa upp mitt betyg? Exempelvis om man kan läsa det på distans eller på någon annat sätt.

    Tack på förhand.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att få den grundläggande behörigeheten till högskola behöver du först och främst Matte A - inte Matte B. Matte B kan dock vara bra att ha eftersom den ibland ligger som en särskild behörighet på olika utbildningar.

    Jag tycker du kan lyssna med ditt lokala Komvux som du ofta hittar under utbildning på din kommuns hemsida och boka en tid med en Syv där för att höra på vilka sätt du kan läsa upp kursen. Många Komvux har distansundervisning. /Lena, Syv