Josh
    Hej för ett par månader sen fick en katalog från Mälardalens Högskola och det var ett program som väckte mitt intresse, det var robotik. Jag kände direkt att jag ville studera det. Fast det är ett par år kvar eftersom jag snart ska börja gymnasiet. Som det ser ut nu så har jag svårt med matte och undrar om det mycket matte inom robotiken.

    Vad vore smartast att välja i gymnasiet om man vill studera om robotar och jobba med det så småningom. Jag vill gärna komma in i robotiken men jag vet inte vad som krävs för att komma in eller hur många år man studerar om man väljer det programmet. Sedan undrar jag om man ha gått någon speciell linje för börja.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är den här utbildningen, Civilingengörsprogrammet Robotik>>

    som du är intresserad av och du behöver läsa fysik,kemi och ganska mycket matte på gymnasiet, och jag rekommenderar därför teknikprogrammet inriktning Teknikvetenskap.