Julia
    Ifall man vill bli specialistsjuksköterska inom kirurgi, måste man då plugga vidare på universitet, och sedan plugga på en specialistutbildning eller är det bara gymnasiet och sedan vidare till universitet och plugga till operationssjuksköterska?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Ofta måste du grunda med att gå Sjuksköterskeprogrammet och sedan gå en påbyggnadsutbildning inom olika områden där du vill specialisera dig. Här kan du se exempel på olika specialistsjuksköterskeutbildningar på Karolinska i Stockholm http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=11786&a=158711&l=sv